نقش امارات در غصب زمین‌های فلسطینی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

نقش امارات در غصب زمین‌های فلسطینی

منابع فلسطینی به الجزیره یادآور شده‌اند که شرکت‌هایی که دفاتر آن‌ها در امارات مستقر است، زمین‌های فلسطینی‌ها را خریده و به صهیونیست‌ها واگذار می‌نمایند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۶۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ هفتاد سال از غصب سرزمین فلسطینی‌ها توسط اشغالگران صهیونیست می‌گذرد، امری که همچنان و به شیوه‌هایی جدید تداوم شده و ملتی را از سرزمین آبا و اجدادی‌شان اخراج می‌نمایند.

 

سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم و قیومیت بریتانیا بر سرزمین فلسطینی مجالی را فراهم آورد تا یهودیان با توسل به زور و تطمیع، فلسطین‌ها را وادار به خروج از املاک‌شان نمایند،‌مسئله‌ای که امروز و به شیوه‌های متعدد و توسط متحدین جدید اسرائیل ادامه دارد.

 

بر اساس اخبار رسیده به الجزیره، امارات متحده عربی که در برقراری روابط حسنه با رژیم صهیونیستی گوی سبقت را از سایر اعراب ربوده، در این زمینه شدیدا به فعالیت مشغول می‌باشد. «کمال الخطیب» نایب رئیس جنبش اسلامی در فلسطین در مصاحبه با الجزیره در این باره می‌گوید: اماراتی‌ها در قدس ملک خریداری کرده و سپس مالکیت آن‌ها را به اسرائیلی‌ها منتقل می‌کنند.

 

خطیب می‌گوید: شرکت هایی که اقدام به خرید این املاک می کنند، دفاترشان در امارات متحده عربی و نیز قدس اشغالی است که برای صهیونیست ها کار می کنند.

 

وی گفت: منازلی که در اطراف مسجد الاقصی است اکنون در اختیار شهرک نشینانی قرار دارد که به مسجد الاقصی یورش می برند.

 

پیش تر نیز برخی از رسانه ها درباره فعالیت شرکت های اماراتی وابسته به دولت این کشور در حوزه املاک و مستغلات در قدس اشغالی گزارش داده بودند.

 

مسجد الاقصی طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته شاهد یورش متوالی شهرک‌ نشیان به صحن آن بوده است.

 

همچنین رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا فلسطینی های ساکن محله های قدیمی قدس را از این مناطق بیرون کند.

 

نهادها و گروه های بین المللی مدافع حقوق بشر به این اقدام رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و خواستار توقف آن شدند.

 

رژیم صهیونیستی در تلاش است با اخراج فلسطینی ها از شهر قدس به نوعی دست به پاکسازی نژادی در این شهر بزند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار